MENU
Acasă » Articole » Consiliul local » Decizii

Decizia nr. 1/6 din 05 martie 2020 Cu privire la raportul de activitate al creşei - grădiniţei pentru anul 2020

Decizia nr. 1/6

din 05 martie 2020

Cu privire la raportul de activitate al creşei - grădiniţei pentru anul 2020

            Examinînd raportul de activitate a managerului grădiniţei de copii, dnei Golovcenco Angela;

              în temeiul art.14, alin.2, lit.(z) al Legii privind administraţia publică locală nr.436-XVI din 28.12.2006, Consiliul local  Tudora      

D E C I D E:

  1. Se i-a act de raportul   de activitate al managerului grădiniţei de copii, dnei Golovcenco Angela, pentru anul  2020.

 

 ( Raportul se anexează)

  1. Prezenta decizie se comunică:
  • Persoanei vizate;
  • Se publică în Registrul de Stat al actelor locale.

 

Preşedintele şedinţei                                                  Şevcenco Gheorghe 

 

   CONTRASEMNEAZĂ

 Secretarul Consiliului Local                                      Chilian Marina

                       

 

Anexa la decizia Consiliului local

1/6 din 05.03.2021

 

Darea de seamă a activităţii creșa-grădinița s.Tudora

pentru anul 2020

Creșa-grădinița s.Tudora a activat în baza următoarelor acte legislative și normative:

  • Codul Educației al RM;
  • Regulamentul instituției preșcolare;
  • Regulamentul intern al instituției,elaborat în conformitate cu prevederile Codului Muncii al RM;
  • Statutul IP;
  • Codul de Etică al CD;
  • Planul Strategic al instituției;
  • Curriculumul educației copiilor de vârstă preșcolară din RM;
  • Planul anual de activitate al instituției;
  • Regulamentul sanitar al IP; Etc.
  • Instituționalizarea /frecvențacopiilor .

4 grupe:

1 grupă de creșă;

1 grupă mixtă;

1 grupă mare;

1 grupă pregătitoare.

            Instituția a activat 124 zile din 253, iar 127 de zile în carantină,  urmare a evoluției situației epidemiologice determinată de infecția COVID-19.


 
 
  • În sat: la 31.12.2020 s-au îregistrat 120 copii ( copii de 0-7 ani; anii de naștere 2014-2020), ceea ce constituie 80 % din copiii din sat sunt cuprinşi cu grădiniţa, 20% sunt copiii sub 2 ani.
  • Sunt instituționalizați:

2-3 ani – 50%

4-7 ani sunt instituţionalizaţi în întregime- 100%

  • Au plecat la şcoală la 01.09.2020 - 21 copii
  • În acest an la 01.09.2021 vor pleca la școală 19 copii.
  • Frecvenţa pentru a. 2020 – 65%  . S-a înregistrat o scădere de 6% faţă de a.2019 (71%). Această scădere fiind generată de frica părinților de a integra copiii în IP la redeshiderea instituției în perioada post – COVID-19.
  • Statele de personal
  • Unităţi: 22,7
  • Angajaţi: 26
  • CD : 10(1 director,8 educatori, 1 cond.muz.) calificate în învăţământul preşcolar; 3 pensionari, dificit de cadre- 3 educatori;

Din numarul total (director si cadre didactice) deţin:

            a)         studii superioare — 8

            b)         studii medii speciale— 2

            e)         fac studii prin corespondenţă — 1

             f)      grad didactic II -3; grad didactic întâi -1 CD

  • Personal aux.: 16 (3 pensionari)
  • Ocrotirea vieții și sănătății copiilor

Analiza morbiditatii copiilor pe instituţie pe parcursul anului, a constatat o scădereconsiderabilămorbiditățiigeneralefață de anul 2019), datorită micşorări cazurilor de boli ale căilor respiratorii. Aceastăscădere, fiindgenerată de izolareaobligatorie la domiciliu a copiilorbolnavi; consiliereapărințilordespreprevenireabolilor la copii ,Intensificarealucrului la filtrul de dimineata;Respectareastrictă a regimuluizilei, gimnastică de dimineaţă , plimbările, durataşicalitatealor. Respectareanormelorsanitaro-igieniceşinormeloralimentare cu îmbogăţireavariată a produseloralimentare(fructeşi legume), ținândcontși de respectareastrictă a cerințelor pe timp de pandemieînbazaInstrucțiuniiprivindredeschidereașireluareaactivitățiiinstituțiilor de educație, aprobată de Comisianaționalăextraordinară de sănătatepublicăprinHotărârea nr.21 din 24 iulie 2020(efectuareatermometriei de 3 ori pe zi; respectareagraficului de igienizare a încăperilor cu intervale de 3 ore, dezinfectareașispălareamâinilorcâtmai des, păstrareadistanțeifizice de 1 m,, informareapărințilorangajaților cu privier la regulile de igienă, etc).

  • Almentaţia

Regimul alimentar este constituit din trei mese servite pe parcursul zilei (dejun, prânz și cină). Asortimentul meniurilor este bogat în produse alimentare necesare organismului în creştere și corespunde cerințelor prevăzute în Ordinul 638 din 12.08.2016 al Ministerului Sănătății RM, se respectă normele alimentare.

    Toate produsele alimentare sunt însoțite de certificate de calitate și inofensivitate. Starea depozitului în care sunt păstrate produsele este satisfăcătoare. Starea igienico-sanitară a blocului alimentar este bună.

       Contractul pentru achiziţionarea produselor alimentare este înceeat cu ageţii aconomici: ÎI”Liudmila Şchiopu”di or.Căuşeni  şi „Glincor”din or.Ştefan Vodă.

Norma financiarăpentru alimentaţia unui copil pentru o zi:  a fost 26,25  (66,7% - 17,50 lei statul şi pârinţii 33,3% - 8,75 lei) ;

Suma alocată real per copil/zi, lei: 26,15

Calitatea alimentaţiei: carne- 100%, brânza -100%; lapte- 80%,peşte-100%, unt – 100%, cartofi-100%, fructe -150%, fructe uscate-82%, legume-103%, ouă -119%;pâine – 100%, etc.

  • 1 copil scutit de plata -100%
  • Activitatea metodică:

Procesul educațional în instituție a fost organizat până la 11 martie 2020 în mod obișnuit – cu prezența fizică a copiilor și angajaților, iar în perioada 11.03.20 – 11.09.2020 (6 luni) –  la distanţă, la domiciliu, prin utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale cu respectarea prevederilor Metodologiei privind organizarea la distanţă a procesului educaţional în condiţii de carantină pentru instituţiile de educaţie timpurie.

A fostrealizatprocesulinstructiv — educativ, ținândcont de direcţiileprincipale

de activitatepropuse de DGE șinecesitățileprocesului educational din instituțieînbazacărora a fostelaboratplanul de activitate al instituţieipreşcolare cu obiectiveleprioritare:

1.Promovarea diverselor tehnologii didactice  ce vor permite asigurarea socializării şi individualizării pentru fiecare copil în parte şi grup.

2.Asigurarea schimbărilor comportamentalela nivelul personalităţii preşcolarului prin activitatea de învățare proiectată de cadrul didactic.

Pentru a realiza cu succesacesteobiective au fostrealizate un şir de măsuri,cumar fi  consiliipedagogice: (au fost planificate  consilii pedagogice, ore metodice, consultaţii, şedinţe de mentorat individual şi de grup, etc.

De la 14.09.2020 înorganizareaprocesuluieducaționals-a ținutcont strict  de elementele de noutate, specificepentruanul de studii 2020-2021, pentruperioadapandemieiprovocate de Covid-19, șianume:

-  realizareaactivitățiloreducaționale, cu preponderențăînaer liber;

 - excluderea (temporară, pe perioadapandemică) a activitățilorînspațiileeducaționalecomune (sala de muzică, sala de sport) – pentru a evitaaglomerările;;

 - completareacentrelor de activitate cu jucării, atribute, inventarșimaterialedidactice care se pot spălașidezinfectafrecvent;

- micșorareadurateiactivităților integrate cu 5-10 min. (înfuncție de vârstacopiilor) din contulactivităților cu grupul mare (cu posibilitateaextinderiiactivitățiiînaer liber) și, respectiv, mărireadurateipauzelordintrecomponenteleactivității integrate – pentruacțiuni de igienizare (mersul la WC, pe rând, păstrânddistanțafizică/socială, spălareamâinilor, aerisireaîncăperii etc.);

- accent pe organizareaactivitățilorîn mod individual, înperechi, îngruprui nu maimari de 3 copii - pentru a păstra, pe cât e posibil, distanțafizicădintrecopii;

- organizareadoar a anumitoractivități/ jocuri sportive șiexclusivînaer liber –fără a practicajocuri de contact,niciactivități care implicăschimbul de obiecteîntrecopii;

- excludereaactivitățilorextracurriculare cu participareaaltorspecialiștiîninstituție, precum șiactivitățiextrașcolare (excursii/ marșurituristiceînafarainstituției, concursuri cu participareapărinților, întâlniri cu personalități etc.) șiopționale.

        S-au organizat conform planului  şedinţe cu părinţi în toate grupele cu tematici diferite. În perioada carantinei s- a realizat educaţia parentală la distanţă, a familiilor cu copii de 0-7 ani dincreşă-grădiniţa de copii s. Tudora, respectiv: în cadrul cărora au fost discutate diverse aspecte cum ar fi : "cum mă apăr de CORONAVIRUS", "Stresul provocat de diverse situații","Jucăria în viața copilului",”Regimul zilei în familie pe peroada carantinei„; "Semnele de pericol în dezvoltarea copilului", etc.

            Eficacitatea acestor întilniri, ateliere de lucru, a fost în realizarea unui  schimb de experienţă între educatori și părinți, ce denota o realizare cît mai eficientă a procesului educaţional pentru un impact pozitiv asupra copilului.

  • Activitatea administrativ-gospodăreasca

La acest compartiment este de menţionat că în anul 2020 au fost realizate un şir de reparaţii capitale si cosmetice, care au avut acoperire financiară și materială atît din partea Primariei, cît şi cu ajutorul parinţilor din grădiniţă.

S-au realizat următoarele lucrări pentru  îmbunătățirea bazei tehnico-materiale a grădiniței:

  • Reparaţia cosmetică a grupelor -16445,00 lei;
  • Reparația rețelei electrice – 29 817 lei;
  • Reparaţie capitală:construcția și pavarea trotuarelor și a unei terase pentru gimnastica de dimineață– 355 653,42   lei;
  • Pentru  crearea în instituţia preşcolară a celor mai optime condiţii de dezvoltare şi creştere pentru copii, şi anume: asigurarea desfăşurării procesului educaţional cât mai eficient s-au achiziţionat bunuri materiale:
  • 1aragaz – 6800 lei;
  • 1 cazan în cazangerie – 34 mii lei;
  • Inventar  sportiv, panouri informaționale – 15000 lei
  • 1 copiator, 1 laptot, 1 calculator– 31 030 lei;
  • 4 covoare – 12 mii lei (AO Tudora - prichindel)
  • Procurarea lengeriei de pat- 50 seturi, halate – 12 290 lei;
  • Jucării – 6900 lei
  • alte utilaje necesare activităţii instituţiei pentru zi de zi.
  • Utilizarea energiei termice, electrice și a apei a avut loc conform devizului de cheltuieli

Salubrizarea, amenajarea terenului și încăperilor.

  • Sădirea 100 pomi fructiferi (măr) în livada instituției;
  • Sădirea 100 trandafiri și arbuști decorativi pe teritoriul instituției;
  • Amenajarea a 3 clumbe noi cu flori;
  • Aplicarea pentru copii a marcajelor de distanțiere socială în toate grupele, pavilioanele și terenurile de joacă;
  • aplicarea marcajelor didactice pe trotuare.

PROPUNERI, SUGESTII PENTRU ANUL VIITOR 2021.

Finisarea instalării pavajului pe trotuare și amenajarea terenului de joacă.

 

Director creşă-grădiniţa Golovcenco Angela _________________

 

 

 

 

 


Dacă v-a plăcut postarea, apreciaţi-ne cu un Like!


Categorie: Decizii | Adăugat de: mchilian (09.03.2021)
Vizualizări: 69 | Rating: 5.0/1
Total comentarii : 0
avatar

uCoz