Acasă » Articole » Consiliul local » Decizii |
Decizia nr. 1/6 din 05 martie 2020 Cu privire la raportul de activitate al creşei - grădiniţei pentru anul 2020 Examinînd raportul de activitate a managerului grădiniţei de copii, dnei Golovcenco Angela; în temeiul art.14, alin.2, lit.(z) al Legii privind administraţia publică locală nr.436-XVI din 28.12.2006, Consiliul local Tudora D E C I D E:
( Raportul se anexează)
Preşedintele şedinţei Şevcenco Gheorghe
CONTRASEMNEAZĂ Secretarul Consiliului Local Chilian Marina
Anexa la decizia Consiliului local 1/6 din 05.03.2021
Darea de seamă a activităţii creșa-grădinița s.Tudora pentru anul 2020 Creșa-grădinița s.Tudora a activat în baza următoarelor acte legislative și normative:
4 grupe: 1 grupă de creșă; 1 grupă mixtă; 1 grupă mare; 1 grupă pregătitoare. Instituția a activat 124 zile din 253, iar 127 de zile în carantină, urmare a evoluției situației epidemiologice determinată de infecția COVID-19.
2-3 ani – 50% 4-7 ani sunt instituţionalizaţi în întregime- 100%
Din numarul total (director si cadre didactice) deţin: a) studii superioare — 8 b) studii medii speciale— 2 e) fac studii prin corespondenţă — 1 f) grad didactic II -3; grad didactic întâi -1 CD
Analiza morbiditatii copiilor pe instituţie pe parcursul anului, a constatat o scădereconsiderabilămorbiditățiigeneralefață de anul 2019), datorită micşorări cazurilor de boli ale căilor respiratorii. Aceastăscădere, fiindgenerată de izolareaobligatorie la domiciliu a copiilorbolnavi; consiliereapărințilordespreprevenireabolilor la copii ,Intensificarealucrului la filtrul de dimineata;Respectareastrictă a regimuluizilei, gimnastică de dimineaţă , plimbările, durataşicalitatealor. Respectareanormelorsanitaro-igieniceşinormeloralimentare cu îmbogăţireavariată a produseloralimentare(fructeşi legume), ținândcontși de respectareastrictă a cerințelor pe timp de pandemieînbazaInstrucțiuniiprivindredeschidereașireluareaactivitățiiinstituțiilor de educație, aprobată de Comisianaționalăextraordinară de sănătatepublicăprinHotărârea nr.21 din 24 iulie 2020(efectuareatermometriei de 3 ori pe zi; respectareagraficului de igienizare a încăperilor cu intervale de 3 ore, dezinfectareașispălareamâinilorcâtmai des, păstrareadistanțeifizice de 1 m,, informareapărințilorangajaților cu privier la regulile de igienă, etc).
Regimul alimentar este constituit din trei mese servite pe parcursul zilei (dejun, prânz și cină). Asortimentul meniurilor este bogat în produse alimentare necesare organismului în creştere și corespunde cerințelor prevăzute în Ordinul 638 din 12.08.2016 al Ministerului Sănătății RM, se respectă normele alimentare. Toate produsele alimentare sunt însoțite de certificate de calitate și inofensivitate. Starea depozitului în care sunt păstrate produsele este satisfăcătoare. Starea igienico-sanitară a blocului alimentar este bună. Contractul pentru achiziţionarea produselor alimentare este înceeat cu ageţii aconomici: ÎI”Liudmila Şchiopu”di or.Căuşeni şi „Glincor”din or.Ştefan Vodă. Norma financiarăpentru alimentaţia unui copil pentru o zi: a fost 26,25 (66,7% - 17,50 lei statul şi pârinţii 33,3% - 8,75 lei) ; Suma alocată real per copil/zi, lei: 26,15 Calitatea alimentaţiei: carne- 100%, brânza -100%; lapte- 80%,peşte-100%, unt – 100%, cartofi-100%, fructe -150%, fructe uscate-82%, legume-103%, ouă -119%;pâine – 100%, etc.
Procesul educațional în instituție a fost organizat până la 11 martie 2020 în mod obișnuit – cu prezența fizică a copiilor și angajaților, iar în perioada 11.03.20 – 11.09.2020 (6 luni) – la distanţă, la domiciliu, prin utilizarea tehnologiilor informaţionale şi comunicaţionale cu respectarea prevederilor Metodologiei privind organizarea la distanţă a procesului educaţional în condiţii de carantină pentru instituţiile de educaţie timpurie. A fostrealizatprocesulinstructiv — educativ, ținândcont de direcţiileprincipale de activitatepropuse de DGE șinecesitățileprocesului educational din instituțieînbazacărora a fostelaboratplanul de activitate al instituţieipreşcolare cu obiectiveleprioritare: 1.Promovarea diverselor tehnologii didactice ce vor permite asigurarea socializării şi individualizării pentru fiecare copil în parte şi grup. 2.Asigurarea schimbărilor comportamentalela nivelul personalităţii preşcolarului prin activitatea de învățare proiectată de cadrul didactic. Pentru a realiza cu succesacesteobiective au fostrealizate un şir de măsuri,cumar fi consiliipedagogice: (au fost planificate consilii pedagogice, ore metodice, consultaţii, şedinţe de mentorat individual şi de grup, etc. De la 14.09.2020 înorganizareaprocesuluieducaționals-a ținutcont strict de elementele de noutate, specificepentruanul de studii 2020-2021, pentruperioadapandemieiprovocate de Covid-19, șianume: - realizareaactivitățiloreducaționale, cu preponderențăînaer liber; - excluderea (temporară, pe perioadapandemică) a activitățilorînspațiileeducaționalecomune (sala de muzică, sala de sport) – pentru a evitaaglomerările;; - completareacentrelor de activitate cu jucării, atribute, inventarșimaterialedidactice care se pot spălașidezinfectafrecvent; - micșorareadurateiactivităților integrate cu 5-10 min. (înfuncție de vârstacopiilor) din contulactivităților cu grupul mare (cu posibilitateaextinderiiactivitățiiînaer liber) și, respectiv, mărireadurateipauzelordintrecomponenteleactivității integrate – pentruacțiuni de igienizare (mersul la WC, pe rând, păstrânddistanțafizică/socială, spălareamâinilor, aerisireaîncăperii etc.); - accent pe organizareaactivitățilorîn mod individual, înperechi, îngruprui nu maimari de 3 copii - pentru a păstra, pe cât e posibil, distanțafizicădintrecopii; - organizareadoar a anumitoractivități/ jocuri sportive șiexclusivînaer liber –fără a practicajocuri de contact,niciactivități care implicăschimbul de obiecteîntrecopii; - excludereaactivitățilorextracurriculare cu participareaaltorspecialiștiîninstituție, precum șiactivitățiextrașcolare (excursii/ marșurituristiceînafarainstituției, concursuri cu participareapărinților, întâlniri cu personalități etc.) șiopționale. S-au organizat conform planului şedinţe cu părinţi în toate grupele cu tematici diferite. În perioada carantinei s- a realizat educaţia parentală la distanţă, a familiilor cu copii de 0-7 ani dincreşă-grădiniţa de copii s. Tudora, respectiv: în cadrul cărora au fost discutate diverse aspecte cum ar fi : "cum mă apăr de CORONAVIRUS", "Stresul provocat de diverse situații","Jucăria în viața copilului",”Regimul zilei în familie pe peroada carantinei„; "Semnele de pericol în dezvoltarea copilului", etc. Eficacitatea acestor întilniri, ateliere de lucru, a fost în realizarea unui schimb de experienţă între educatori și părinți, ce denota o realizare cît mai eficientă a procesului educaţional pentru un impact pozitiv asupra copilului.
La acest compartiment este de menţionat că în anul 2020 au fost realizate un şir de reparaţii capitale si cosmetice, care au avut acoperire financiară și materială atît din partea Primariei, cît şi cu ajutorul parinţilor din grădiniţă. S-au realizat următoarele lucrări pentru îmbunătățirea bazei tehnico-materiale a grădiniței:
Salubrizarea, amenajarea terenului și încăperilor.
PROPUNERI, SUGESTII PENTRU ANUL VIITOR 2021. Finisarea instalării pavajului pe trotuare și amenajarea terenului de joacă.
Director creşă-grădiniţa Golovcenco Angela _________________
Dacă v-a plăcut postarea, apreciaţi-ne cu un Like! | |
Vizualizări: 69 | |
Total comentarii : 0 | |