MENU
Acasă » Articole » Consiliul local » Regulamente aprobate de Consiliul local

Regulament de organizare și funcționare al casei de cultură din s.Tudora

OBIECTIVELE DE ACTIVITATE, ATRIBUȚIILE, FUNCȚIILE ȘI DREPTURILE CASEI DE CULTURĂ

  1. Casa de cultură își planifică activitatea în baza și în vederea realizării Programului de activitate.
  2. Obiectivele de activitate ale casei de cultură sunt următoarele:
    1. organizarea și desfășurarea activităților cultural-artistice, educative, turistice, de agrement și alte servicii prioritare pentru comunitate;
    2. conservarea, protejarea, transmiterea și punerea în valoare a patrimoniului cultural;
    3. stimularea creativității și talentului;
    4. dezvoltarea industriilor creative;
    5. identificarea necesităților culturale ale populației;
    6. creșterea gradului de acces și de participare a cetățenilor la viața culturală;
    7. promovarea valorilor și autenticității creației artistice contemporane și artei interpretative din toate genurile: muzică, coreografie, teatru, artă plastică, artizanat, etc.;
    8. revitalizarea și dezvoltarea meseriilor și îndeletnicirilor tradiționale și susținerea celor care le practică;
    9. marcarea prin activități/acțiuni cultural-artistice a celor mai importante evenimente locale, naționale și internaționale;
    10. formarea culturală a populației;
    11. alte obiective atribuite, prin acte normative, inclusiv acte ale fondatorului, din domeniul culturii.
  3. În scopul realizării obiectivelor prevăzute în pct. 12, casa de cultură exercită următoarele funcții și atribuții:
    1. realizează și susține organizarea evenimentelor culturale: spectacole, concerte, campanii culturale, cenacluri, expoziții, târguri, festivaluri, seminare, ateliere de lucru, mese rotunde, concursuri de meserii tradiționale și alte evenimente culturale în țară sau străinătate
    2. elaborează Programul anual de activitate, ținând cont de necesitățile culturale ale localității;
    3. elaborează Raportul anual de activitate, prezentându-l în mod obligatoriu direcției/secției cultură a raionului;
    4. colaborează cu autoritățile locale întru elaborarea Programului de activitate al instituției;
    5. colaborează cu autoritățile publice locale și centrale, instituțiile sociale, organizațiile non-guvernamentale din domeniul cultural și turistic și agenții economici în vederea realizării unor proiecte culturale, precum și a acțiunilor/activităților incluse în Programul de activitate;
    6. sprijină tinerii artiști în afirmarea lor;
    7. desfășoară activitate de impresariat artistic;
    8. susține editarea de cărți, reviste și publicații locale, precum și a altor materiale informative;
    9. promovează producția cinematografică;
    10. valorifică creația populară tradițională din localitate, promovează și dezvoltă meșteșugurile artistice din țară;
    11. stabilește și promovează schimburi cultural-artistice în țară și străinătate;
    12. elaborează și completează baza de date a patrimoniului cultural local, inclusiv celui imaterial;
    13. promovează patrimoniul local ca sursă cheie pentru cultură și pentru dezvoltarea spiritului antreprenorial cultural;
    14. aplică și realizează proiecte din domeniul cultural cu finanțare externă;
    15. organizează         seminare/instruire        în    domeniul      artelor  vizuale,             muzicii, teatrului, coregrafiei, artei populare;
    16. colaborează activ cu instituții similare din țară și străinătate, cu asociații, fundații culturale;
    17. inițiază programe pentru promovarea turismului cultural de interes local;
    18. în colaborare cu diverse biblioteci, organizează servicii de documentare și informare pentru comunitate;
    19. alte atribuții și activități specifice, servicii în scopul realizării de venituri proprii cu respectarea obiectivelor de activitate.
  4. În vederea realizării funcțiilor sale, casa de cultură are dreptul:
  1. să înainteze fondatorului propuneri de modificare a cadrului normativ în domeniu;
  2. să colaboreze cu autoritățile administrației publice, instituțiile de profil, organizațiile necomerciale și cele internaționale;
  3. să acceseze resursele și sistemele informaționale de stat deținute de alte autorități ale administrației publice sau structuri organizaționale din domeniul lor de competență, conform prevederilor normative;
  4. să antreneze experți și alți specialiști din țară și din străinătate în vederea realizării funcțiilor ce decurg din prevederile normative și din prezentul Regulament;
  5. să dispună de alte drepturi ce decurg din prevederile prezentului Regulament și ale actelor normative.
  6. ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII CASEI DE CULTURĂ
  7. Casa de cultură este condusă de către director, care este selectat în urma unui concurs organizat în mod public și transparent de către fondator. Procedura de desfășurare a concursului și membrii comisiei de concurs se aprobă de fondator prin coordonare cu direcția/secția cultură a raionului.
  8. Directorul selectat în urma concursului este numit și eliberat din funcție de către fondator prin coordonare cu direcția/secția cultură a raionului, unde își desfășoară activitatea instituția.
  9. Mandatul directorului se exercită prin contract individual de muncă pentru o perioadă de 5 ani.
  10. Cerințe generale pentru ocuparea funcției de director a casei de cultură sunt:
  • întrunește condițiile de studii prin absolvirea unei instituții de învățământ vocaționale/tehnic postsecundar nonterțiar (nivelul V ISCED) sau a unei instituții de învățământ superior de licență (ciclul I). În unele cazuri, experiența mare de lucru în domeniul culturii și instuirea de lungă durată la locul de muncă pot înlocui studiile formale;
  • are capacități de utilizare a calculatorului în vederea elaborării unor lucrări/proiecte, de utilizare internetului;
  • are capacitatea de acordare a asistenţei metodologice de specialitate şi capacitatea de implicare nemijlocită în soluţionarea problemelor din domeniu;
  • are capacitatea de stabilire a unor soluţii de rezolvare a eventualelor probleme din activitatea instituției; propunând măsuri realiste;
  • întrunește alte condiții solicitate de fondator și direcția/secția cultură a raionului.
  1. Directorul exercită următoarele atribuții:
  1. asigură organizarea, conducerea și dezvoltarea instituției;
  2. este responsabil de îndeplinirea corespunzătoare a funcțiilor atribuite casei de cultură;
  3. reprezintă casa de cultură în relațiile cu autoritățile publice, organizațiile și instituțiile naționale și internaționale, instanțele judecătorești, instituțiile financiare, cu alte persoane juridice și cu persoanele fizice;
  4. elaborează Programul anual de activitate și ia măsurile ce se impun pentru realizarea acestuia;
  5. întocmește Raportul anual al activității desfășurate și formulează propuneri pentru îmbunătățirea activității, pe care le prezintă fondatorului;
  6. elaborează și asigură completarea lunară a Registrului de evidență al casei de cultură;
  7. coordonează elaborarea proiectului de buget al casei de cultură și îl prezintă fondatorului spre aprobare;
  8. organizează și coordonează activitatea personalului instituției, calitatea și modul de realizare a sarcinilor;
  9. coordonează cu fondatorul și direcția/secția cultură a raionului - angajarea personalului instituției;
  10. organizează şi coordonează activitatea personalului instituţiei, calitatea şi modul de realizare a sarcinilor;
  11. coordonează cu fondatorul angajarea personalului instituţiei;
  12. prezintă rapoarte textuale și statistici, precum și alte informații relevante autorităților publice locale și raionale;
  13. monitorizează repetițiile producțiilor cultural-artistice, a expozițiilor, concursurilor, manifestărilor inițiate de casa de cultură, face evaluarea acestora și propune măsuri pentru îmbunătățirea acestora;
  14. după caz, atrage surse externe extrabugetare pentru diverse proiecte culturale;
  15. după caz. stabilește legături culturale cu instituții, organizații, persoane fizice și/sau juridice din țară și străinătate;
  16. poartă răspundere personală pentru utilizarea rațională a mijloacelor financiare ale casei de cultură și autenticitatea indicilor economici generali;
  17. propune pentru aprobare statele de personal ale casei de cultură, ținînd cont de statele-tip minime ale casei de cultură din în anexa nr. 1 al prezentului Regulament și de condiţiile necesare pentru asigurarea activităţii instituţiei, precum și fișele de post pentru personalul instituției;
  18. asigură transparența în activitate prin plasarea Raportului anual de activitate pe pagina oficială a casei de cultură;
  19. implementează sistemul de control intern managerial conform Standardelor naţionale de control intern în sectorul public, ținând cont de complexitatea şi domeniul de activitate al entităţii publice;
  20. exercită alte sarcini referitoare la activitatea casei de cultură, delegate de către fondator.
  1. Angajarea directorul artistic al casei de cultură se face prin concurs organizat de fondator. Directorul artistic se subordonează directorului casei de cultură, conlucrează cu angajații instituției, îndeplinind următoarele atribuţii:
    1. coordonează şi conduce activitatea artistică a instituției;
    2. elaborează conţinutul materialelor de prezentare ale spectacolelor, afişelor, pliantelor etc.;
    3. stabilește programul lunar de concerte/spectacole;
    4. răspunde de calitatea concertelor aducându-şi aportul la îmbunătăţirea continuă a nivelului artistic a formațiilor artistice din instituție;
    5. stabileşte măsuri pentru îmbunătăţirea calităţii prestaţiilor artistice;
    6. răspunde împreună cu personalul din subordine pentru buna folosire şi întreţinere a instrumentelor, costumelor şi materialelor date în folosinţă;
    7. ţine evidenţa concertelor realizate și participă la întocmirea Registrului de evidenţă a activităţii casei de cultură;
    8. asigură informarea mass-media cu privire la activitatea artistică a instituţiei;
    9. colaborează       cu     personalul      artistic     şi    cel     tehnic pentru                prezentarea spectacolelor;
    10. organizează şi coordonează evenimente artistice, festivaluri şi deplasări, gale, la care casa de cultură participă;
    11. în    lipsa     directorului      preia     atribuţiile      şi    competenţele conducătorului instituţiei, conform prezentului Regulament;
    12. exercită alte sarcini referitoare la activitatea casei de cultură, delegate de către directorul instituției.
  2. Programul anual de activitate al casei de cultură se aprobă de către fondator prin coordonare cu direcția/secția cultură a raionului.
  3. Registrul de evidență a activității casei de cultură (anexa nr.2 a prezentului Regulament) reflectă nivelul de realizare a programului de activitate. Registrul se completează lunar de către director sau de către un angajat desemnat în acest sens de către director, iar la sfârșitul fiecărui an se prezintă spre informare și examinare direcției/secției cultură a municipiului/raionului sau a unității teritoriale autonome Găgăuzia, împreună cu Raportul anual de activitate.
  4. În funcţie de rezultatele activităţii în anul precedent, casa de cultură poate fi raportată la una dintre categoriile I-IV. Indicii şi modul de raportare a casei de cultură la categoria instituţiei sunt prevăzuţi în actele normative ce ţin de salarizare în sectorul bugetar.
  5. Programul de lucru al salariaţilor casei de cultură este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
  6. Repausul săptămânal, potrivit art.109 al Codului Muncii al Republicii Moldova, se acordă timp de 2 zile consecutive, de regulă sâmbăta şi duminica. Totuși, ținând cont de activitatea pe care o desfășoară unii angajați ai casei de cultură (directorul, directorul artistic etc.), aceștia pot avea un program de lucru și în zilele de repaus. În aceste cazuri, repausul săptămânal poate fi acordat şi în alte zile, stabilite prin contractul colectiv de muncă sau prin regulamentul intern al unităţii, cu condiţia ca una din zilele libere să fie duminica.

VII. PATRIMONIUL

  1. Casa de Cultură din satul Tudora este fără personalitate juridică nu dispune de patrimoniu, fiind o subdiviziune structurală a fondatorului.

 

  1. FINANȚAREA ȘI BUGETUL
  1. Acoperirea cheltuielilor pentru întreţinerea casei de cultură se efectuează din sursele bugetare ale fondatorului, inclusiv din venituri colectate, precum şi din alte surse în conformitate cu legislaţia.
  2. Mijloacele financiare ale casei de cultură se utilizează pentru:
  1. remunerarea personalului angajat al casei de cultură;
  2. instruirea și perfecționarea personalului casei de cultură;
  3. procurarea, elaborarea, modernizarea, deservirea, întreținerea și mentenanța tuturor activelor necesare pentru desfășurarea activității casei de cultură;
  4. organizarea evenimentelor, precum și a altor activități culturale ale casei de cultură;
  5. acoperirea altor cheltuieli nespecificate;
  6. efectuarea cheltuielilor operaționale privind desfășurarea activității casei de cultură.
  1. Condițiile de salarizare a angajaților casei de cultură se stabilesc în conformitate cu Legea Nr. 270/2018 privind sistemul unitar de salarizare în sectorul bugetar.
  2. Veniturile acumulate în rezultatul prestării serviciilor cu plată se acumulează pe contul special al instituţiei, deschis în modul stabilit.
  3. Nomenclatorul lucrărilor şi serviciilor contra plată, efectuate şi prestate de casa de cultură, mărimea taxelor la servicii, precum şi modul şi direcţiile de utilizare a mijloacelor speciale se aprobă în conformitate cu legislația.
  4. Evidenţa contabilă a mijloacelor financiare se efectuează de către contabilitatea     fondatorului.

VIII. DISPOZIȚII FINALE

  1. Casa de cultură prezintă rapoarte anuale textuale şi statistice fondatorului şi direcţiei/secţiei cultură a raionului.
  2. Anexele nr.1 și nr.2 fac parte integrantă din prezentul Regulament.

Dacă v-a plăcut postarea, apreciaţi-ne cu un Like!


Categorie: Regulamente aprobate de Consiliul local | Adăugat de: mchilian (06.03.2024)
Vizualizări: 12 | Rating: 5.0/1
Total comentarii : 0
avatar

uCoz