MENU
Acasă » Articole » Consiliul local » Regulamente aprobate de Consiliul local

REGULAMENT privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de director al casei de cultură din s.Tudora

. Organizarea concursului

  1. Concursul se inițiază în termen de 30 zile calendaristice de la data publicării într-un ziar local sau Monitorul Oficial al Republicii Moldova.
  2. Până la numirea în funcția de director pe bază de concurs, primarul satului Tudora, numește un director interimar. Durata interimatului este de 6 luni, dar poate fi prelungit pe o perioadă de maxim un an, cu acordul scris al persoanei care asigură interimatul. 
  3. La funcția de director au dreptul să candideze atât angajați ai acestor instituții, cât și persoane din exterior, care întrunesc, cumulativ, următoarele condiții:
  1. are studii superioare sau medii de specialitate în domeniul de activitate a instituţiei pentru care se organizează concursul;
  2. cunoaște limba română;
  3. are experienţă managerială,
  4. la data expirării termenului de depunere a dosarului pentru concurs, nu au împlinit vârsta pentru pensionare;
  5. nu are antecedente penale nestinse pentru infracțiuni săvârșite cu intenție.
  1. Candidații pentru ocuparea funcției de director depun personal, sau prin poștă sau prin e-mail, în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicării anunțului privind concursul, dosarul de concurs care cuprinde următoarele acte obligatorii:
  1. formularul de participare la concurs, conform anexei nr. 1;
  2. copia actului de identitate;
  3. copia actului/actelor de studii;
  4. certificatul medical privind starea sănătăţii (formularul medical nr. 086/e, aprobat prin Ordinul Ministerului Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale nr.1013 din16 decembrie 2016, perfectat după data anunţării concursului);
  5. acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, conform anexei nr. 3.
  6. proiectul managerial.
  1. Certificatul medical poate fi înlocuit cu declaraţia pe proprie răspundere, conform anexei 2. În acest caz, candidatul are obligaţia să completeze dosarul de concurs cu originalul documentului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat învingător, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţie.
  2. În cazul în care dosarul de concurs se depune prin e-mail, toate actele necesare se scanează în format PDF.
  3. În cazul prezentării copiilor neconfirmate, în ziua desfășurării concursului, candidatul trebuie să prezinte originalul dosarului de concurs.
  4. Dosarul incomplet este un temei pentru neadmiterea în concurs, prin decizia Comisiei de concurs.
  5. Concursul pentru ocuparea funcției de director se constituie inițiat dacă au fost depuse cel puțin 2 dosare de participare la concurs.
  6. În cazul în care, în termenul stabilit pentru concurs a fost depus doar un dosar de participare, termenul de recepționare a dosarelor se prelungește cu 14 zile lucrătoare.
  7. Dacă nici în termenul prevăzut la pct. 12 nu au fost depuse alte dosare de participare la concurs, Comisia de concurs va desfășura concursul în baza dosarului depus.
  8. Comisia de concurs este instituită de către primar dintr-un număr de 5 membri, plus 2 membri de rezervă, desemnaí prin dispoziía primarului:
  1. primarul/ viceprimarul, secretarul consiliului local;
  2. o persoană delegată de consiliul local;
  3. un reprezentant al Consiliului rational Ştefan Vodă;
  4. un reprezentant al societăţii civile din comunitate;
  5. doi membri de rezervă.
  1. Membrii comisiei de concurs au următoarele obligaţii:
  1. să cunoască prevederile legislației și inclusiv a prezentului regulament;
  2. să aducă la cunoştinţa autorităţii, în termen de o zi, orice ingerinţă în activitatea lor din partea unor persoane fizice sau juridice care ar putea să le afecteze independenţa sau imparţialitatea ori ar putea crea suspiciuni cu privire la acestea;
  3. să participe la şedinţele de lucru, stabilite potrivit procedurii de concurs, şi să respecte confidenţialitatea deliberărilor şi a datelor cu caracter personal, în condiţiile legii;
  4. să nu îşi exprime public opinia cu privire la informaţiile despre candidaţi şi procedurile aflate în derulare;
  1. Ședințele comisiei de concurs sunt deliberative dacă la ele participă cel puțin 2/3 din numărul total al membrilor. Hotărârile comisiei se adoptă cu majoritatea de voturi a membrilor comisiei de concurs.
  2. Secretariatul Comisiei de concurs este asigurat de către specialistul resurse umane din cadrul primăriei.  Secretarul comisiei de concurs nu are drept de vot.
  3. Nu poate avea calitatea de membru al comisiei de concurs persoana care:
  1. este candidat la ocuparea funcției de director;
  2. are calitatea de părinte, frate, soră, fiu, fiică sau rudă prin afinitate, până la gradul IV inclusiv, cu oricare dintre candidați.
  1. În cazul existenței unui conflict de interese, membrul comisiei de concurs îl va informa imediat despre aceasta pe președintele comisiei care, la rândul său va comunica acest. În cazul în care președintele comisiei de concurs este în conflict de interese, acesta comunică faptul Comisiei de concurs, care va dispune înlocuirea președintelui cu o altă persoană.
  2. Conflictul de interese poate fi sesizat de orice persoană interesată, din momentul inițierii procedurilor de organizare a concursului.
  3. Concursul se desfășoară în două etape succesive:
  1. proba scrisă;
  2. interviul.
  1. Comisia de concurs stabileşte data, ora, locul desfăşurării probei scrise, informaţie care, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării probei scrise, se plasează pe pagina web a organizatorului concursului. Concomitent, secretarul comisiei de concurs anunţă candidaţii personal despre data, ora, locul desfăşurării probei scrise prin e- mail /telefon.
  2. Proba scrisă are drept scop testarea cunoştinţelor şi abilităţilor necesare pentru îndeplinirea sarcinilor şi atribuţiilor funcţiei.
  3. Comisia de concurs, până la data desfăşurării probei scrise, elaborează, în baza bibliografiei, cel puţin trei variante de lucrări, întrebările pentru interviu şi grila de evaluare pentru fiecare dintre acestea.

Fiecare variantă de lucrare, împreună cu grila de evaluare şi lista întrebărilor pentru interviu, se păstrează în plic separat sigilat, în safeul conducătorului organizatorului concursului.

  1. Varianta de lucrare include un test-grilă care conţine până la 30 de întrebări din domeniul specific funcţiei, inclusiv întrebări privind activitatea de management.
  2. În ziua şi la ora stabilită, proba scrisă începe cu extragerea, prin tragere la sorţi de către unul dintre candidaţi, a unei variante de lucrare dintre cele trei sigilate.

Toţi candidaţii la suplinirea uneia şi aceleiaşi funcţii îndeplinesc aceeaşi variantă de lucrare.

  1. Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs, în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate a subiectelor, dar nu poate depăşi trei ore astronomice.
  2. Proba scrisă se desfăşoară în prezenţa membrilor comisiei de concurs.
  3. După comunicarea variantei de lucrare, în încăperea unde se desfăşoară proba scrisă este interzis accesul altor persoane, cu excepţia membrilor comisiei de concurs, a secretarului comisiei de concurs şi a observatorilor.
  4. Pe parcursul desfăşurării probei scrise, candidaţilor le este interzisă deţinerea şi folosirea vreunei surse de consultare, inclusiv a telefoanelor mobile. Nerespectarea prevederilor menţionate atrage după sine eliminarea candidatului din concurs, cu notarea înscrierii „anulat” pe lucrare şi consemnarea celor întâmplate în procesul-verbal al şedinţei.
  5. Lucrările se scriu doar pe seturile de hârtie special pregătite de organizatorul concursului.
  6. La începutul probei scrise, în colţul din dreapta pe prima filă se înscrie numele şi prenumele candidatului. Colţul se îndoaie după linie, iar deasupra se aplică o panglică adezivă, astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate. Pe panglică se aplică ştampila organizatorului concursului.
  7. La expirarea timpului destinat probei scrise, fiecare candidat prezintă, în plic sigilat, lucrarea sa comisiei de concurs, semnând în borderoul special întocmit în acest scop. Semnătura în borderou confirmă transmiterea lucrării comisiei de concurs.
  8. Înainte de începerea verificării lucrărilor, acestea se amestecă şi se codifică. Codificarea constă în aplicarea pe colţul îndoit din dreapta al primei file a lucrării, pe panglica adezivă ştampilată, a unei cifre, începând cu cifra 1.
  9. Lucrările scrise se verifică codificate.

Decodificarea lucrărilor se face după etapa interviului, la momentul calculării notelor medii finale ale concursului, prin înscrierea numelui candidatului în Tabelul generalizat de înregistrare a rezultatelor concursului la ocuparea funcţiei vacante (anexa nr. 11) în rând cu codul atribuit.

  1. Evaluarea probei scrise se face prin sistemul de puncte de la 1 la 10, în conformitate cu grila de evaluare aprobată de comisie în baza punctelor acumulate la soluţionarea testului-grilă.

Rezultatele probei scrise se indică în Tabelul de înregistrare a rezultatelor probei scrise la concurs pentru ocuparea funcţiei vacante (anexa nr. 7) şi se aprobă de comisia de concurs, cu consemnarea în procesul-verbal al şedinţei comisiei de concurs pentru ocuparea funcţiei vacante (anexa nr. 8).

  1. Candidaţii care au participat la proba scrisă sunt admişi la proba interviului.
  1. La evaluarea proiectului managerial se va ține cont de următoarele criterii:
  2. analiza socioculturală a mediului în care îşi desfăşoară activitatea instituţia şi propuneri privind evoluţia acesteia în sistemul instituţional existent;
  3. analiza activităţii instituţiei publice de cultură şi înaintarea de propuneri privind îmbunătăţirea și modernizarea acesteia;
  4. analiza modului de organizare a instituţiei, a modului de organizare a instituţiei de cultură şi înaintarea de propuneri privind îmbunătăţirea şi modernizarea acesteia;
  5. analiza situaţiei economico-financiare a instituţiei de cultură;
  6. strategia, programele şi planul de acţiune pentru îndeplinirea misiunii specifice a instituţiei de cultură, conform legislației în vigoare;
  7. previziune a evoluţiei economico-financiare a instituţiei de cultură, cu estimarea resurselor financiare ce ar trebui alocate de către autoritate, precum şi viziunea candidatului pentru atragerea veniturilor din alte surse.
  1. Lista candidaților declarați admiși spre etapa de susținere a proiectului managerial și a interviului, va fi plasată pe pagina Primăriei Tudora, iar secretarul va anunţa prin telefon/email candidaţii despre data următoarei etape de concurs.
  1. Interviul are drept scop aprecierea abilităților candidatului cu privire la:
  2. viziuni și acțiuni aferente promovării abilităţilor culturale în s.Tudora.
  3. aspecte privitoare la factorul profesional şi motivațional;
  4. aptitudini legate de procesul decizional specifice domeniului;
  5. experienţă acumulată în activitatea de conducere, în cazul în care a mai deținut anterior funcție de conducere sau alte poziții manageriale etc.;
  6. cunoașterea legislației specifice domeniului.
  1. Interviul este înregistrat audio/video cu aducerea la cunoștință în prealabil a candidatului admis la concurs.
  2. Candidaţilor nu li se vor adresa întrebări referitoare la opiniile lor politice, religie, etnie, sex, stare materială sau origine socială.
  3. Aprecierea răspunsurilor la întrebări şi a planului managerial se face prin sistemul de puncte de la 1 la 10, separat de fiecare membru al comisiei de concurs, prin completarea Fişei de evaluare a candidaţilor la interviul pentru funcţia vacantă (anexa nr.9). La evaluarea planului managerial, se evaluează fiecare componentă a planului. Media aritmetică a punctelor acordate pentru fiecare componentă a planului reprezintă punctajul pentru planul managerial al Casei de Cultură. La acordarea punctelor se apreciază atât conţinutul propriu-zis al componentelor, cât şi prestaţia candidatului în timpul prezentării proiectului.
  4. Notele medii, obţinute urmare a evaluării realizate de fiecare membru al comisiei la proba interviului, se înscriu în Tabelul generalizat de înregistrare a rezultatelor interviului la concursul pentru ocuparea funcţiei vacante (anexa nr. 10) şi se aprobă de comisie. Media aritmetică a notelor medii ale membrilor comisiei de concurs se consideră nota finală a interviului.
  5. Media aritmetică a notelor finale obţinute la proba scrisă şi la interviu se consideră nota finală a concursului şi se înregistrează în procesul-verbal al şedinţei comisiei de concurs pentru ocuparea funcţiei vacante (anexa nr. 12).
  6. La finalizarea interviului, rezultatele concursului se vor consemna într-un proces-verbal, semnat de toţi membrii comisiei de concurs şi secretarul comisiei, la care se vor anexa fișele de evaluare precum și înregistrarea audio/video.
  7. Raportul final cu recomandarea candidatului câştigător pentru funcția de director, procesul-verbal încheiat, precum şi fișele de evaluare a candidaţilor vor fi înaintate de către comisia de concurs primarului pentru semnarea Contractului individual de muncă prin emiterea dispoziţiei de angajare.
  8. Candidaţii sunt anunţaţă personal despre rezultatele concursului prin e-mail/telefon.
  9. Rezultatele concursului pentru ocuparea funcției de director, se pot contesta de către candidaţii la concurs în termen de 3 zile lucrătoare și se examinează de către comisia de contestație, numită prin Dispoziţia primarului.
  10. Comisia de contestație va examina contestațiile depuse în termen de 5 zile lucrătoare, iar în caz de dezacord cu rezultatele examinării contestației, candidaţii se pot adresa în instanța de judecată în ordinea contenciosului administrativ.
  11. În urma examinării contestației, Comisia de contestații emite una din următoarele soluții:
  1. admite contestația:
  1. anulează rezultatele etapei/lor viciate și dispune repetarea acestora în cazul în care se asigură organizarea și desfășurarea corectă a etapelor anulate, fără inițierea unui nou concurs cu constituirea unei noi comisii de concurs, după caz;
  2. anulează rezultatele etapei/lor viciate în cazul în care acțiunile Comisiei de concurs au determinat la încălcarea principiilor de organizare și desfășurare a concursului cu punerea în sarcina organizatorului concursului repetarea etapei/etapelor cu constituirea unei noi comisii de concurs la caz dacă se asigură organizarea și desfășurarea corectă a etapei/lor, fără inițierea unui nou concurs;
  1. respinge contestația ca fiind neîntemeiată.
  1. Persoana desemnată câștigătoare a concursului este numită în funcţia de director pentru o perioadă de 5 (cinci) ani.

 


Dacă v-a plăcut postarea, apreciaţi-ne cu un Like!


Categorie: Regulamente aprobate de Consiliul local | Adăugat de: mchilian (06.03.2024)
Vizualizări: 15 | Rating: 5.0/1
Total comentarii : 0
avatar

uCoz