A. Modernizarea infrastructurii drumurilor publice
|
A.1. Elaborarea concepției de dezvoltare şi menţinere a infrastructurii drumurilor publice în Tudora
|
A.2. Reparația capitală a drumurilor asfaltate
|
A.3. Reparația în variantă albă a drumurilor neasfaltate
|
A.4. Schimbarea pavajului din parcul satului în jurul monumentului.
|
A.5. Amenajare, reparație și pavarea trotuarelor.
|
B. Renovarea rețelei de iluminare stradală
|
B.1. Elaborarea concepției sistemului de iluminare stradală, bazată pe modelul „60 de intersecții”
|
B.2. Instalarea corpurilor de iluminat și a altor elemente necesare
|
B.3.Dezvoltarea unui serviciu pentru gestionarea rețelei de iluminat stradal
|
C. Încurajarea și susținerea producătorului autohton
|
C.1. Ajustarea regulamentului de desfășurare a activităților de comerț în satul Tudora
|
C.2. Deschiderea unui magazin agricol şi fitosanitar
|
C.3. Cointeresarea proprietarilor de pământ pentru livrarea produsului agricol
|
C.4. Organizarea unui centru de colectare și prelucrare a produsului agricol pentru fructe și legume
|
C.5. Dezvoltarea unei strategii de creare a noi parteneriate la nivel raional, național și internațional
|
D. Lărgirea rețelei de deservire socială
|
D.1. Deschiderea unei frizerii
|
D.2. Deschiderea unei croitorii
|
D.3. Asigurarea şi dezvoltarea accesibilității farmaciei și a serviciilor primare de sănătate
|
E. Organizarea sportului în comunitate
|
E.1. Reparația sălii sportive existente
|
E.2. Procurarea şi instalarea inventarului sportiv
|
E.3. Amenajarea unui teren de sport în comunitate
|
F. Modernizarea căminului cultural
|
F.1. Reparaţia Căminului Cultural
|
F.2. Planificarea și realizarea lucrărilor de conservare a energiei termice în clădire
|
F.3. Elaborarea concepției de funcționare a cercurilor de creație pe lângă căminul cultural
|
F.4. Achiziţionarea, repararea şi adaptarea clubului cultural artistic (galeria lucrărilor de artă a taberei de pictură ,,Ştefan Culea”)
|
F.5. Dotarea cu mobilier şi instrumente muzicale noi
|
F.6. Procurarea îmbrăcămintei noi pentru scenă și a costumelor naționale
|
F.7.Acces la participare activă pentru persoanele cu dizabilități prin ajustarea balustradei la scări și rampa de la intrarea în casa de cultură
|
G. Organizarea condițiilor pentru dezvoltarea educației
|
G.1. Reînnoirea bazei tehnico-materiale a instituţiilor de educaţie în corespundere cu particularităţile de vârstă
|
G.2. Reparaţii capitale la edificiul gimnaziului
|
G.3. Reparaţii la edificiul grădiniţei
|
G.4. Amenajarea unui teren de sport la grădiniţă
|
G.5. Modernizarea curții gimnaziului, asigurând acces egal la educaţie
|
G.6. Modernizarea sistemului de încălzire în unitățile educaționale
|
G.7. Modernizarea bibliotecii publice
|
G.8. Dotarea sediului Consiliului Tinerilor
|
G.9. Amenajarea și dotarea unui teren de joacă pentru copii în perimetrul satului
|
H. Asigurarea unui mediu curat
|
H.1. Plantarea arborilor
|
H.2. Consolidarea digului pe perimetrul râului Nistru
|
H.3. Spaţii verzi şi de agrement amenajate
|
H.4. Amenajarea și renovarea parcului de pe terenul gimnaziului
|
H.5. Informarea populației asupra folosirii echilibrate a resurselor de apa și prevenirea poluării mediului
|
H.6. Sistematizarea pășunatului
|
H.7. Plantarea fâșiilor de protecție riverană, stradală și pentru prevenirea alunecărilor de teren
|
H.8. Promovarea agriculturii ecologice
|
H.9. Promovarea utilizării compostului
|
H.10. Aplicarea sancțiunilor, în baza principiului „Poluatorul Plătește”
|
H.11. Lichidarea gunoiștilor neautorizate
|
H.12. Organizarea zilelor ecologice (curățire, amenajare și înverzire a spațiilor publice)
|
H.13. Combaterea tăierii ilicite din fondul forestier
|
I. Organizarea colectării și depozitării deșeurilor în conformitate cu standardele naționale
|
I.1. Identificarea transportatorului regional de deșeuri
|
I.2. Sensibilizarea populației în privința emergenței tarifelor pentru colectarea deșeurilor
|
I.3. Analiza periodică a calității serviciului de colectare a deșeurilor
|
I.4. Încurajarea depozitării deșeurilor la o singură gunoiște, pe perioada de pană la construcția stațiilor de transfer și depozitelor regionale
|
I.5. Instalarea plasei şi a gardului viu în jurul gunoiştii
|
I.6. Instalarea urnelor și a tomberoanelor, inclusiv a celor ce permit sortarea deșeurilor la sursă, în zonele de interes public
|
I.7. Organizarea instruirilor în privința gestionării eficiente a deșeurilor
|
I.8. Reducerea generării de deșeuri
|
I.9. Dezvoltarea infrastructurii de sortare a deșeurilor prin implementarea principiului responsabilității producătorului
|
I.10. Dezvoltarea capacității de reciclare a materiilor prime secundare
|
I.11. Implementarea sistemului de certificare a articolelor și materialelor rezultate din reciclarea deseurilor
|
I.12. Educarea societății despre sortarea și reciclarea deșeurilor și importanța acestora
|
I.13. Creșterea utilizării deșeurilor pentru recuperarea energiei cu datorie
|
I.14. Reducerea deșeurilor biodegradabile aruncate în gropile de gunoi
|
J. Amenajarea cimitirului
|
J.1. Amenajarea urnelor pentru deşeuri
|
J.2. Planificarea căilor de acces și a altor elemente de amenajare
|
J.3. Construcţia unui bloc sanitar
|
K. Asigurarea instituțiilor de interes public și a gospodăriilor cu sistem de canalizare și stație de epurare
|
K.1. Schimbarea turnului de apă potabilă
|
K.2. Etapa 1 - gimnaziu, grădiniță, primărie, magazine
|
K.3. Etapa 2 - gospodăriile de pe strada centrală (Ștefan cel Mare)
|
K.4. Etapa 3 - gospodăriile din restul localității
|
K.5. Construcţia sistemului de apeduct cu apă manageră
|
K.6. Extinderea sistemului de aprovizionare cu apa potabilă a localității
|
K.7. Modernizarea sectoarelor învechite ale apeductului
|
K.8. Construcția sistemului de canalizare a localității
|
L. Diversificarea surselor energetice
|
L.1. Construcţia parcului fotovoltaic
|
L.2. Instalarea panourilor fotovoltaice la instituțiile publice
|
L.3 Promovarea inovațiilor tehnologice în implementarea proiectelor de eficiență energetică
|